• Mail [javascript protected email address]
Aanmelden voor hulp
Headerafbeelding

De School Als Vindplaats

'De School Als Vindplaats is een uitkomst voor ons gezin'

Isa (5) liep regelmatig de klas uit als ze nieuwe dingen moest doen. Dan hield ze zich schuil op het toilet. Moeder Miranda wist al wel dat Isa nieuwe dingen spannend vindt, maar toen de juf aangaf dat Isa waarschijnlijk zou blijven zitten in groep 2, heeft Miranda hulp gezocht binnen de school: ‘Ze is slim genoeg om over te gaan, maar dat moet ze zelf nog gaan geloven.’

In overleg met de Michiel de Ruyterschool besloten de ouders van Isa dat Edith, de jeugdspecialist van De School Als Vindplaats (DSAV), Isa zou gaan helpen. Miranda had meteen vertrouwen in Edith: ‘Toevallig kende ik haar al en ik wist dat zij veel ervaring heeft met kinderen op het speciaal onderwijs. Ik dacht als iemand weet hoe mijn dochter geholpen kan worden, dan is zij het.’

In jezelf geloven
Edith ontdekt dat Isa moeilijke werkjes best kan maken als zij alleen met Isa is, precies zoals Miranda dat thuis ook ziet bij haar dochter. ‘Isa is faalangstig’, concludeert Edith. ‘Ze heeft iemand nodig die naast haar zit en haar vertrouwen geeft: Je kan het!’ Dat heeft Edith dan ook gedaan. Eerst zat ik naast haar in de klas terwijl ze een moeilijk werkje maakte en nu bouwen we dat af. Ik ben nog wel in de klas, maar zij maakt haar werkje zonder dat ik naast haar zit.’

‘Ons doel is dat ze zelfverzekerder wordt’, legt Miranda uit. ‘Dat ze in zichzelf gaat geloven. We zijn er nog niet maar ik zie dat Isa groeit en daar trots op is. Tegenwoordig gaat ze graag naar school, dat was eerder heel anders.’