• Telefoon 088 356 20 00
  • Mail [javascript protected email address]
Aanmelden voor hulp
Aanmelden voor hulp

Concern Controller

Wij zijn op zoek naar een Concern Controller die op een daadkrachtige wijze de financiële informatievoorziening op een professionele wijze gaat organiseren, optimaliseren, gaat uitdragen en de verbinding gaat maken tussen de diverse afdelingen en doelstellingen. Lees voor meer informatie snel verder!

Organisatie

Entrea lindenhout biedt specialistische orthopedagogische hulp en onderwijs aan kinderen in de knel en hun gezinnen. Het streven is samen voor kind en gezin nog betere hulp te bieden die snel en duurzaam effectief is in de meest complexe situaties. Zo snel als het kan, zo kort als het kan én in samenhang. Vanuit een gezamenlijke visie dat alle kinderen thuis horen, of anders zo thuis mogelijk. Bij entrea lindenhout werken professionele en betrokken mensen in hulpverlenende, onderwijzende en ondersteunende functies. Professionals die met passie een positieve verandering inzetten voor kinderen, jongeren en hun gezin. Het werkgebied is Gelderland, Overijssel, Noordoost-Brabant en Noord-Limburg. Dagelijks staan er 1000 medewerkers klaar voor 5600 cliënten. De omzet ligt rond de € 70 miljoen.

Vanaf 1 januari 2020 is entrea lindenhout formeel juridisch één organisatie. Er zijn inmiddels grote stappen gezet naar een goed werkende en integrale bedrijfsvoering, de daarbij behorende werkprocessen en de verbinding tussen de verschillende culturen.

Entrea lindenhout wil de komende jaren haar slagvaardigheid en ondernemendheid verder verbeteren. Dit vraagt van de afdeling Bedrijfsvoering en Financiën & Control een nog pro actievere, ondersteunende en naar buiten gerichte houding. Een houding van de medewerkers die er op gericht is om de uitvoering te ontzorgen en in dienst staat van het primaire proces.

Entrea lindenhout is op zoek naar een Concern Controller die op een daadkrachtige wijze de financiële informatievoorziening op een professionele wijze gaat organiseren, optimaliseren, gaat uitdragen en de verbinding gaat maken tussen de diverse afdelingen en doelstellingen.

Wat ga je doen?

Als (ervaren) Concern Controller stuur je functioneel het team Finance & Control (12 mensen) aan en leg je verantwoording af aan de Manager Bedrijfsvoering, Financiën & Control. Je zorgt, op concernniveau, voor een goede inrichting en toepassing van de planning- & controlcyclus. Je treedt op als adviseur en sparringpartner van het MT en de Raad van Bestuur op het gebied van bedrijfseconomische gevolgen van strategische beleidskeuzes en -initiatieven en de daaruit voortvloeiende risico’s.

Je hebt een actieve rol in de vormgeving van de nieuw ingerichte afdeling Finance & Control, coördineert en geeft sturing aan het organisatiebrede proces rondom accountantscontroles, jaarrekening en de begroting. Samen met het F&C team zorg je voor actuele en accurate informatie met daarbij een interpretatie van de cijfers en een gefundeerd advies. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verdere doorontwikkeling van processen zoals forecasting, risicomanagement en kostprijsberekeningen. Je analyseert de administratieve – en bedrijfsprocessen, initieert en implementeert verbeteringen. Je neemt gevraagd en ongevraagd initiatief, anticipeert en denkt actief mee, je signaleert en rapporteert over (mogelijke) financiële knelpunten en risico’s. Hierbij heb je ook aandacht voor veranderingen binnen de jeugdzorg en wet- en regelgeving.

Wat neem je mee?

  • Je beschikt over een (aantoonbaar) Academisch bedrijfseconomisch werk- en denkniveau en een sterk overkoepelend financieel inzicht.
  • Kennis en ruime ervaring in het vakgebied is noodzakelijk.
  • Je bent analytisch en tactisch sterk en weet je weg te vinden binnen de bestaande politieke verhoudingen.
  • Je beschikt over een grote mate van organisatiesensitiviteit en werkt oplossingsgericht.
  • Naast goede contactuele eigenschappen ben je oplossing- en resultaatgericht, proactief en enthousiasmerend.
  • Door jouw kennis, contactuele vaardigheden en proactieve houding, lukt het, mede met de hulp van de organisatie, de bedrijfsvoering verder te helpen en verbeteren.
  • Het schakelen op verschillende niveaus gaat je door je uitstekende communicatieve vaardigheden goed af en je hebt het vermogen om te verbinden en draagvlak te creëren.
  • Je bent gewend om initiatieven te nemen, ondernemerschap te tonen en besluitvaardig te zijn.
  • Je hebt een oprechte belangstelling voor de jeugdhulpverlening en/of de zorg.

Wij bieden jou!

  • Veelzijdige, uitdagende en zelfstandige functie binnen een betekenisvolle informele organisatie die midden in de maatschappij staat.
  • Salaris is passend in schaal 13 CAO Jeugdzorg. Kandidaten met aantoonbare relevante werkervaring die hoger ingeschaald zijn, verzoeken we contact op te nemen.
  • Een uitstekend pakket secundaire arbeidsvoorwaarden en diverse collectieve (zorg)verzekeringen.
  • Aandacht voor en mogelijkheden tot leren en ontwikkelen middels het opleidingenportaal en uitgebreid intern en extern scholingsaanbod.
  • Een kans om indirect verschil te maken in het leven van een kind.

Ben je geïnteresseerd in deze functie? We verzoeken je vóór zondag 19 april aanstaande te reageren via de website van K+V.

De eerste gesprekken vinden plaats bij K+V vanaf week 13. De gesprekken bij Entrea Lindenhout vinden plaats op dinsdag 28 april vanaf 10:00 uur.

Let op! Bij voldoende geschikte kandidaten kunnen wij de opdracht eerder sluiten, reageer daarom snel! Je kunt je inhoudelijke vragen stellen aan Maartje Peters, partner, via 06 10 08 58 11 of Frank Snethlage, partner, via 06 51 31 01 78.
Kandidaten die worden uitgenodigd, wordt gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.