Samen een oplossing vinden
We zetten ons in om jou en jouw gezin zo goed mogelijk te ondersteunen, behandelen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat er misverstanden of ergernissen ontstaan of dat er iets fout gaat. Wij nemen signalen en klachten serieus en hebben een actieve houding om deze bespreekbaar te maken en ervan te leren. Vertel het ons.
Verschillende mogelijkheden
Als je een klacht hebt, zijn er verschillende mogelijkheden:
- Bespreek de klacht met je hulpverlener of met de verantwoordelijke manager, zodat we direct op zoek kunnen gaan naar een oplossing. Je kunt je klacht ook mailen naar vertelhet@entrealindenhout.nl. We nemen dan contact met jou op.
- Je kunt met je klacht ook terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie (GKC). Dit kan meteen of wanneer je niet tevreden bent over de klachtenbehandeling door onze medewerkers. Geef in de klacht aan wat er is gebeurd, waar, wanneer, met wie en wat je mening daarover is. Je kunt hiervoor gebruik maken van het klachtenformulier.
De klacht kun je per e-mail sturen naar: klachten@gkcjeugdzorg.nl
of per brief naar:
Gelderse klachtencommissie (GKC)
Postbus 332
6800 AH Arnhem
De klachtencommissie stuurt je een ontvangstbevestiging, onderzoekt je klacht en vraagt soms meer informatie op. Met de ontvangstbevestiging krijg je informatie over de werkwijze van de klachtencommissie en wanneer je een uitspraak kunt verwachten. Binnen vier weken na deze uitspraak krijg je bericht van Entrea Lindenhout waarin staat wat zij met het oordeel van de klachtencommissie gaat doen. De klachtencommissie gaat altijd vertrouwelijk met jouw klacht om en heeft net als onze medewerkers een geheimhoudingsplicht.
Een klacht over het professioneel handelen van een individuele hulpverlener kan behandeld worden in een tuchtcollege.
Vertrouwenspersoon of cliëntondersteuning
Gesprekken kunnen soms best spannend of lastig zijn. Je kunt daarom altijd iemand meenemen die je tot steun is, je eigen vertrouwenspersoon. Dat kan bij alle gesprekken en besprekingen binnen Entrea Lindenhout.
Bij het bespreken van een klacht kun je ook (gratis) een vertrouwenspersoon vragen van Jeugdstem/Zorgbelang. Deze vertrouwenspersoon Jeugd kun je bereiken via telefoonnummer 088 555 10 00 of de online chat.
Ben je op zoek naar iemand die je (gratis) kan helpen bij bijvoorbeeld het voorbereiden van een gesprek, het formuleren van je hulpvraag of het maken van keuzes? Dan kun je contact opnemen met de onafhankelijke cliëntondersteuner van MEE.nl, via 0900 999 88 88.
Een misstand melden?
Eerlijkheid en openheid vinden wij belangrijk. We verwachten dan ook dat medewerkers of anderen die aan onze organisatie verbonden zijn, onregelmatigheden of misstanden melden. Je kunt zonder gevaar voor je rechtspositie vermeende misstanden binnen of buiten Entrea Lindenhout aan de orde stellen. Deze waarborg is in een regeling vastgelegd.