• Telefoon Contact
  • Mail [javascript protected email address]
Aanmelden voor hulp
Aanmelden voor hulp

Klachten

Bespreek een klacht want we willen dat je tevreden bent

Ben je ontevreden of heb je een klacht?

We willen graag dat je tevreden bent over ons en onze hulp. In onze samenwerking met jou en je gezin zijn we open en eerlijk. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Daarom horen we het graag van jou wanneer je ergens ontevreden over bent of een klacht hebt. Samen met jou gaan we op zoek naar een oplossing om iets te veranderen of te verbeteren.  

Samen een oplossing vinden

Als je een klacht hebt, zijn er verschillende mogelijkheden:

  • Bespreek de klacht met je hulpverlener of mentor, of met de verantwoordelijke manager, zodat we direct op zoek kunnen gaan naar een oplossing.

  • Bespreek de klacht met een vertrouwenspersoon van het Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg, iemand buiten entrea lindenhout. Bij deze vertrouwenspersoon kun je gratis terecht voor onafhankelijke informatie, advies of ondersteuning bij klachten. De vertrouwenspersoon Jeugd kun je bereiken via e-mail: info@akj.nl

  • Stuur je klacht in een e-mail of brief naar de onafhankelijke klachtencommissie. Wat is er gebeurd, waar, wanneer, met wie en wat is je mening daarover?
    De e-mail of brief kun je sturen naar:
    Gezamenlijke  klachtencommissie
    Postbus  332
    6800 AH  Arnhem
    of e-mail: klachten@gkcjeugdzorg.nl

De klachtencommissie stuurt je een ontvangstbevestiging, onderzoekt je klacht en vraagt soms meer informatie op. Met de ontvangstbevestiging krijg je ook alle informatie over de werkwijze van de klachtencommissie en wanneer je een uitspraak kunt verwachten. Binnen vier weken na deze uitspraak krijg je een brief van entrea lindenhout waarin staat of er iets verandert en zo ja, wat. De klachtencommissie gaat altijd vertrouwelijk met jouw klacht om en heeft net als onze medewerkers geheimhoudingsplicht.

  • Een klacht over de professionaliteit van een hulpverlener kan behandeld worden in een tuchtcollege.

Vertrouwenspersoon

Eigen Vertrouwenspersoon Itemfoto

Gesprekken kunnen soms best spannend of lastig zijn. Je kunt daarom altijd iemand meenemen die je tot steun is, je eigen vertrouwenspersoon. Dat kan bij alle gesprekken en besprekingen binnen entrea lindenhout. Bij het bespreken van een klacht kun je kunt ook (gratis) een vertrouwenspersoon vragen van het Advies en Klachtenbureau jeugdzorg (AKJ). Deze vertrouwenspersoon Jeugd kun je bereiken via telefoon 088 555 10 00 of e-mail: info@akj.nl

Een misstand melden?

Eerlijkheid en openheid vinden wij belangrijk. We verwachten dan ook dat medewerkers of anderen die aan onze organisatie verbonden zijn, onregelmatigheden of misstanden melden. Je kunt zonder gevaar voor je rechtspositie vermeende misstanden binnen of buiten entrea lindenhout aan de orde stellen. Deze waarborg is in een regeling vastgelegd.