• Telefoon 088 356 20 00
  • Mail [javascript protected email address]
Aanmelden voor hulp
Aanmelden voor hulp

Klachten

Bespreek een klacht want we willen dat je tevreden bent

Samen een oplossing vinden

We zetten ons in om jou en jouw gezin zo goed mogelijk te ondersteunen, behandelen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat er misverstanden of ergernissen ontstaan of dat er iets fout gaat. Wij nemen signalen en klachten serieus en hebben een actieve houding om deze bespreekbaar te maken en ervan te leren. Vertel het ons.

Verschillende mogelijkheden

Als je een klacht hebt, zijn er verschillende mogelijkheden:

  • Bespreek de klacht met je hulpverlener of met de verantwoordelijke manager, zodat we direct op zoek kunnen gaan naar een oplossing. Je kunt je klacht ook mailen naar vertelhet@entrealindenhout.nl. We nemen dan contact met jou op.

  • Je kunt met je klacht ook terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie (GKC). Dit kan meteen of wanneer je niet tevreden bent over de klachtenbehandeling door onze medewerkers. Geef in de klacht aan wat er is gebeurd, waar, wanneer, met wie en wat je mening daarover is.

    De e-mail of brief kun je sturen naar:
    Gezamenlijke klachtencommissie (GKC)
    Postbus 332
    6800 AH Arnhem
    of e-mail: klachten@gkcjeugdzorg.nl

De klachtencommissie stuurt je een ontvangstbevestiging, onderzoekt je klacht en vraagt soms meer informatie op. Met de ontvangstbevestiging krijg je ook alle informatie over de werkwijze van de klachtencommissie en wanneer je een uitspraak kunt verwachten. Binnen vier weken na deze uitspraak krijg je een brief van entrea lindenhout waarin staat of er iets verandert en zo ja, wat. De klachtencommissie gaat altijd vertrouwelijk met jouw klacht om en heeft net als onze medewerkers geheimhoudingsplicht.

Vertrouwenspersoon

Eigen Vertrouwenspersoon Itemfoto

Gesprekken kunnen soms best spannend of lastig zijn. Je kunt daarom altijd iemand meenemen die je tot steun is, je eigen vertrouwenspersoon. Dat kan bij alle gesprekken en besprekingen binnen entrea lindenhout. Bij het bespreken van een klacht kun je ook (gratis) een vertrouwenspersoon vragen van het Advies en Klachtenbureau jeugdzorg (AKJ). Deze vertrouwenspersoon Jeugd kun je bereiken via telefoon 088 555 10 00 of e-mail: info@akj.nl

Een klacht over het professioneel handelen van een individuele hulpverlener kan behandeld worden in een tuchtcollege.

Een misstand melden?

Eerlijkheid en openheid vinden wij belangrijk. We verwachten dan ook dat medewerkers of anderen die aan onze organisatie verbonden zijn, onregelmatigheden of misstanden melden. Je kunt zonder gevaar voor je rechtspositie vermeende misstanden binnen of buiten entrea lindenhout aan de orde stellen. Deze waarborg is in een regeling vastgelegd.